Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 gru 2024, o 05:35

Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 09:10 

Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam.
Chciał bym się szanownych Forumowiczów spytać o sposoby przenoszenia kształtów z projektu na arkusz sklejki.
W jaki sposób się do tego zabrać ?
Czy są jakieś przydatne triki lub ułatwienia ?
W jakie narzędzia kreślarskie powinno się zaopatrzyć aby proces poszedł dokładnie?
Nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o budowę lub modelarstwo, a sądzę że dokładne przerysowanie planu to podstawa udanej budowy.

Pozdrawiam

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 09:25 

Podziękował : 4335
Otrzymał podziękowań: 4108
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
spytać o sposoby przenoszenia kształtów z projektu na arkusz sklejki.
W jaki sposób się do tego zabrać ?
Czy są jakieś przydatne triki lub ułatwienia ?
W jakie narzędzia kreślarskie powinno się zaopatrzyć aby proces poszedł dokładnie?
Nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o budowę lub modelarstwo, a sądzę że dokładne przerysowanie planu to podstawa udanej budowy.

Sam to robiłem tak:
zajrzyj tu
http://www.flickr.com/photos/robhosailo ... 030604102/
i kliknij paręnaście następnych - np. takie
Obrazek

Mierz dwa razy, sprawdzaj cztery razy, a wycinaj już tylko raz. :D

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 10:26 

Podziękował : 488
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Dobry ołówek średnio-twardy, często ostrzony, by trasowana linia była naprawdę cienka. Przy grubości linii 2mm, można będzie liczyć na to, że po wycięciu zobaczysz falę Dunaju:)

Pozdrawiam
Łukasz

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2010, o 10:42 

lj78 napisał(a):
Dobry ołówek średnio-twardy, często ostrzony, by trasowana linia była naprawdę cienka. Przy grubości linii 2mm, można będzie liczyć na to, że po wycięciu zobaczysz falę Dunaju:)