Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lis 2024, o 16:26

Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 paź 2014, o 09:53 

Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
Kupiłem sobie katamarana Prindle 16 z dobrodziejstwem inwentarza. Od wielu lat pływam na kabinówkach na WJM, raz miałem parogodzinną styczność z 420. Nie mam doświadczenia regatowego zatem, ani tym bardziej katamaranowego. :-)

W zewtawie dostałem linki jak na zdjęciu zd1.jpg i zd2.jpg.

zd2.jpg przedstawia trapezy - z tym sobie poradzę.
zd1.jpg przedstawie pozostałe olinowanie stałe, z których dwie zidentyfikowałem (dwie po lewej na dole), a z dwu pozostałych jedna powinna być sztagiem, która?

W wyposażeniu nie mam foka (poprzedni właściciel nie miał). IMHO łódka powinna go mieć, więc jako sztag zamontowałem linkę z bloczkiem (na zdjęciu po prawej). Była ona jednak o parę cm, za krótka i we trójką musieliśmy ją naciągać. Nie ma ona jednak żadnej regulacji, nie ma też przedłużacza na montaż dolnego narożnika foka.

Linka u góry (ciągle piszę tylko o linkach z białym plastikowym oplotem), ma regulację i na drugim końcu przygotowany zaczep na bloczek fału foka. Nie przymierzałem jej jeszcze, więc nie wiem jak z długością, jest regulacja więc nie powinno być problemów.

Dwa bloczki po lewej na dole, to pewno do foka, ale z braku tali na razie zamontowałem je do bomu, jako górne bloczki tali.

Do czego może służyć linka stalowa biała po prawej na dole, jeśli nie jest to sztag?

P.S.
Jest też opcja, że to nie od tej łódki, bo poprzedni właściciel miał kilka katamaranów i ten został ostatni do sprzedania, sam nie jest żeglażem więc mi nie pomoże, miał firmę.

P.S.2